Close
Logo

За Нас

Cubanfoodla - Това Популярни Винени Оценките И Отзивите, Идеята За Уникални Рецепти, Информация За Комбинациите От Отразяването На Новините И Полезни Ръководства.

култура

В Армения ренесансът на виното пуска корени въпреки препятствията

Армения се счита за едно от родните места на винопроизводството, с археологически доказателства, датиращи от най-малко 7000 години. Трагично, винената култура на страната беше унищожена по време на Съветския съюз, когато беше принудена да произвежда ракия вместо вино.



Това най-накрая започна да се променя преди около дузина години. Днес повече от 200 винарни работят в страната и техните бутилки вече могат да бъдат намерени на пазари и ресторанти в Съединените щати и Европа. Начело на този ренесанс е екипът баща-дъщеря на Vahe и Aimee Keushgerian, които произвеждат вината Keush и Zulal, като същевременно наблюдават съвместни проекти за лозя и производство за десетки други марки.

Може да харесате още: Пътеводител за Армения, един от най-старите винени региони в света

Пътят не беше лесен, защото някои от най-добрите арменски тероари и най-желаните местни сортове грозде бяха разположени в рамките на и на границата на Нагорни Карабах. Тази отцепническа република на етнически арменци - резултат от брутална война между Армения и Азербайджан от 1991 до 1994 г. - отново се превърна в зона на конфликт през 2020 г., когато Азербайджан се опита да си върне контрола над земята.



Това доведе до драматичен и опасен сезон на реколтата за Keushgerians през тази реколта, когато трябваше да берат грозде по граничните зони, докато битките бушуваха наблизо. През септември 2023 г. Азербайджан нанесе последния удар на републиката, като превзе територията, изсели 150 000 арменци и от 1 януари 2024 г. заличи Нагорни Карабах от картата.

Познавам добре този конфликт, тъй като прекарах почти месец в Нагорни Карабах през 2004 г. Бях там с военния фотограф Джонатан Алпейри, за да докладваме за геополитическата ситуация. Също така се натъкнахме на винената култура на региона, която тогава бавно се възстановяваше от войната преди десетилетие, и прекарахме няколко дни в посещение на лозя, осеяни с противопехотни мини, и винарни, чиито стени бяха надупчени от куршуми. Опитът доведе до първата ми голяма тематична история в международно списание и стартира кариерата ми като винен журналист. Местните хора, сега бежанци, и местата на Нагроно-Карабах винаги ще бъдат близо до сърцето ми.

Може да харесате още: 9 грозде, които ще ви помогнат да разберете арменското вино

През 2021 г., окуражен от собствените борби на Армения, но същевременно съсредоточен върху издигането на историята на виното в по-широкия регион, Vahe Keushgerian обеща да направи вино от грозде, отглеждано в съседен Иран. Въпреки че историята на виното датира също толкова далеч в Иран - древна арменска винарна е само на мили от иранската граница - страната продължава да поддържа забраната за алкохолни напитки, въведена по време на ислямската революция от 1979 г.

Той успя през 2021 г., като претърси провинцията за грозде и го изнесе обратно в Армения, където той и Ейми направиха първото търговско вино от грозде, отглеждано в Иран от повече от 40 години.

Тази сага е сърцето на документалния филм на SommTV Чашата на спасението , който сега се излъчва онлайн, след като обиколи кината из Северна Америка. За да чуя повече за това какво привлече Вахе Кеушгерян в Армения, защо Ейми реши да се присъедини към него и какво изглежда бъдещето на виното в тази древна земя, интервюирах и двамата.

  Лого на Apple Podcast
  Лого на Google Podcast


Препис на епизод

Преписите се генерират с помощта на комбинация от софтуер за разпознаване на реч и човешки преписвачи и може да съдържат грешки. Моля, проверете съответното аудио, преди да цитирате.

Мат Кетман 0:09

Здравейте и добре дошли в подкаста Wine Enthusiast. Вие обслужвате културата на напитките и хората, които го карат. Аз съм Мат Кетман, голям писател тук във Wine Enthusiast. И днес ви представям разговор с Vahe и Aimee Keushgerian, екип баща-дъщеря зад Keush, Zulal и други винени проекти в Армения. Армения е много близка до сърцето ми. Прекарах около месец там преди 20 години и това беше пътуване, което наистина помогна да стартирам кариерата ми за писане на вино, Армения се смята за едно от родните места на винената култура. И днес той преживява сериозен ренесанс във винопроизводството, като Ейми и Вахе водят тази задача. Тяхната история е в основата на наскоро издадения документален филм Cup of Salvation от SommTV и те се присъединиха към подкаста, за да ни разкажат малко повече за историята на виното и Армения, вълнуващата енергия около винената общност в страната днес и защо Vahe реши да рискува свободата си през 2021 г., като е първият човек, който прави търговско вино от съседен Иран от повече от 40 години.

Това е Мат Кетман с Wine Enthusiast. Тук съм с Vahe Keushgerian и неговата дъщеря Aimee Keushgerian, винопроизводители всъщност от Армения, от всички места, и днес ще говорим за историята на винопроизводството в Армения, която датира от хилядолетия. Ще поговорим малко за това как този екип баща-дъщеря се събра и реши да започне да прави вино заедно в Армения. Ще поговорим малко за някои от конфликтите в тази област, особено около Нагорни Карабах или по друг начин известен като Арцах, което донякъде включва част от винопроизводството им преди няколко реколти. И тогава ще влезем в лудата мисия на Вахе да прави вино и Иран или да взема грозде от Иран и да прави вино в Армения. Всичко това е заснето в новия филм на Somm TV, наречен Cup of Salvation, който вече можете да гледате онлайн. Така че, ако сте развълнувани от това, определено вижте този филм. Можете да си купите и тези вина, които вие ми изпратихте и бяха фантастични. Все още не съм опитвал виното от Иран, защото ми се струва прекалено специално. Но другите от Армения бяха фантастични. Така че нека просто се потопим тук. Vahe, ти си роден в Сирия, нали, израснал си в Ливан, а след това в Италия, след това си работил в Калифорния, а след това си правил вино и Италия и след това се спрял да правиш малко вино в Армения. Така че разкажете ми малко за вашата лична история и как стигнахте до залагането на Армения от всички места, където можете да заложите претенциите си, когато става въпрос за вино.

Gap Keushgerian 2:22

Виждам. Да, до голяма степен последователността е правилна: Сирия, след което израснах в Ливан до 19-годишна възраст, след това Италия. след това в САЩ — Калифорния — и след това се върнах за 12-годишен престой в Армения, което е първият път, когато наистина правя вино. Дотогава бях търговец, продаващ италиански вина в САЩ в Калифорния на Източното крайбрежие. И тогава наех няколко лозя, след това наех винарната в Тоскана и направих вино там. И тогава Пулия, там направих вино. Така че имах две винарни, работещи едновременно. Честно казано, Армения беше случайно пътуване през 97 г. Приятел на зет ми с приятел, щяха да ходят в Армения, казаха, че искате да се присъедините към нас? Разбира се, разбира се. И постъпих в армията в Париж, след това отидохме в Армения. Оттам аз, като говорех с хора, ми казаха, че от там започва всичко лозарско. И като романтичен тип, това беше всичко, което трябваше да чуя. И така това нещо влезе в мозъка ми, в ума ми, за да попитам какво мога да направя с него? И след това две години по-късно дойдох и получих няколко лозя, засадени лозя през 99 г., когато по това време никой не правеше нищо в Армения. Бързо напред, този проект не се осъществи – засадихме лозя при грешен партньор и т.н. И така, класическо емоционално решение и след това, през 2009 г., направихме празнична година със семейството в Армения и започнах да правя проект, имаше голям проект, но нямаше винопроизводство. Така че изпих шест бутилки вино, всички бяха ох, беше толкова хубаво. Беше толкова красиво. И този проект тръгна. И това започна цялото възраждане на индустрията. Знаете, това беше проект от 300 хектара. И след това стана водещата марка в Армения, така че постави стандарта за ново винопроизводство. И тогава през 2013 г. исках да се занимавам с пенливо вино и така нататък, и така нататък. И тогава наистина се включих, никога не се върнах в Щатите. Останах в Армения. Така че съм тук от 14 години.

Мат Кетман 4:42

И ти си арменец по произход. Израснал ли си, говорейки арменски?

Gap Keushgerian 4:47

Да, значи говорих арменски. Английският би бил вторият ми език, но така започнахме в училище. Арабският беше езикът на страната. Така че научихме арабски, пишехме арабски, но никога не сме практикували, докато не отидох в армията и всички бяха ливанци и всички говореха арабски и аз бях единственият арменец в казармата, нека го кажем така. Иначе, нали знаете, ние сведехме глава и всеки си вършеше работата. Знаете ли, бяхме гости в страната домакин като Сирия, Ирак, Ливан след геноцида, там се разпръснаха всички арменци. Някои в САЩ, Франция, какво ли още не. Ето къде – и двамата ми родители бяха арменци, училище, бойскаути.

Мат Кетман 5:35

Историята на арменското вино датира от 4000, 6000 години?

Gap Keushgerian 5:41

Последната беше 6100 години — тъй като тази пещера в Армения беше датирана с въглерод. Но тогава преди три или четири месеца, може би сега са почти шест месеца, имаше съвместно изследване между местни арменски, европейски и китайски изследователи и те го датираха на 11 000 години. Не Армения сама по себе си, а нашият регион като родно място и то 11 000 години назад. Имаше два центъра, Ashawa беше винено грозде, което е vinifera, а след това имаше в него, мисля, че беше Ashkan или някъде, десертно грозде, така че яденето на грозде. И така, тези двамата, единият отиде на изток, а другият на запад. И след това от запад отиде в Европа, пътуваше, лозата пътуваше през Европа и след това се промени, разбира се, знаете ли, така.

Мат Кетман 6:33

И тогава Армения имаше, искам да кажа, само за читателите, които не са следили това, тази част от световната история, Армения беше част от Съветския съюз. И по това време местните традиции в производството на вино бяха някак подпечатани или как бихте описали този период?

Gap Keushgerian 6:48

По времето на Съветския съюз? Присъединихме се към Съветския съюз през 20-те години. Знаете ли, ние бяхме независими, но едва успявахме и тогава Съветският съюз, Червената армия дойде и почти всички там, Грузия, Азербайджан, Армения, всяка друга източноевропейска страна станаха част, не всички от тях, но Съветски съюз. Ние бяхме една от републиките на Съветския съюз. И тъй като Съветският съюз или комунистическата икономика беше планова икономика, така че те трябваше да правят петгодишни планове, имаха петгодишни планове, така че имаха толкова много хора и определени страни, където можеше да се прави вино, Грузия, Армения, Азербайджан и какво ли още не . Орапа, един от тях, за който не можах да разбера, беше част от Азербайджан, но беше арменски анклав. Всичко, което трябваше да направят, беше да доставят вино на Съветския съюз. И така, Армения е дадена от почвата и арменските сортове, те са решили по време на Сталин, които са грузинци, че Грузия ще прави вино, а Армения ще прави ракия или подсилени вина, копия на шери, мадейра и така нататък. Порт. Така че те копираха всички тези вина в Армения и Армения доставяше на Съветския съюз бренди, много от него, знаете ли, дестилацията му работеше. И с изключение на един регион с пещерите, тъй като там всичко е хълмове, те продължиха да правят трапезни вина, основно трапезни вина, защото не беше продуктивно. Беше равно, знаете, не можеха да издоят почвата, така да се каже. Така тази област остана. И те продължиха да правят някои трапезни вина, иначе няколко други места го направиха. Но досега, да кажем, че сме живели в тъмните векове до, бих казал лесно 19, 2000 до 2009 г. Така че около може би 70 години, 75 години.

Мат Кетман 8:53

И така, едва преди около 20 години наистина започна да се случва този вид модерно прераждане на арменската винена култура.

Gap Keushgerian 9:01

Е, знаете ли, първите вина бяха направени от реколта 2010, имаше три проекта, които едновременно направиха виното в реколта 2010, което беше пуснато в края на 2011 г. Това е експериментът, който направих, беше 2009 г., шестте родители, но 2000 г. засадих лозя през 1999 г. Но големият проект, 300-няколко хектара бяха засадени през 2006 г., 2007 г. И след това този период.

Мат Кетман 9:34

Така че наистина е млад – имам предвид, че е най-старият винен регион в света. Това е изключително младо.

Gap Keushgerian 9:41

Около 12 години. Ренесансът на прераждането на арменското винопроизводство е около 12 години. Искам да кажа, някакво точно определяне кой месец, кой кога какво – наистина е сладко по някакъв начин, че можете да се върнете назад и да кажете: „О, спомням си този ресторант, този ресторант“, защото беше като, знаете, безплатно за всички в някои начини и нямаше култура, културата следваше. И знаете ли, когато си спомням, когато направих първите 25 000 бутилки, и понякога се събуждам през нощта, като, какво ще продавам това вино? Знаеш ли, имам предвид, че бях свикнал да продавам италиански вина в САЩ тук и там. Но знаете ли, аз отидох при дистрибутор в САЩ и казах, Хей, имам арменско вино, той щеше да ме погледне като дали знаете от кои части на луната идвате, така че ще го направя. Но честно казано, мисля, че 25 000 бутилки издържаха може би шест месеца. И през следващите три-четири години имахме дефицит. Така че магазините отиваха в ресторанти, за да го купуват от там, защото го бяхме ограничили само до четири ресторанта. Така че беше някак сладко. И тогава се появиха още няколко марки и през последните три или четири години сега всеки ход е взет, казвам, че всяка прегръдка на se—това са арменски намеи—правят вино, удряйте етикета. Или да отидат някъде и някой да направи вино за тях. Така че сега е напълно извън контрол. нали Което е добре.

Мат Кетман 11:09 ч

Което е добре. Това е добър проблем. Ейми, ти не беше, не беше на пътя на виното, преди да се присъединиш към баща си. нали Искам да кажа, това не беше нещо, което ви интересува. Безопасно ли е да се каже?

Ейми Кюшгерян 11:19

Не. Искам да кажа, че съм израснал около виното, израснал съм в Тоскана с Vahe и никога не съм мислил, че ще последвам стъпките на баща си. Но аз завършвах колеж и той ме покани да участвам в прибирането на реколтата за Keush през 2016 г. Така че реших, че ще бъде наистина забавно. И така, когато отидох там онази есен, светът ми някак се промени, защото аз, А), бях запознат с винената индустрия по много различен начин. Това е индустрия с много с много различни аспекти. Това е селскостопанска индустрия, това е занаят, това е занаятчийска индустрия, вие произвеждате хубав продукт. И това е глобален международен бизнес. Така че винената индустрия изведнъж стана много различна, след като я погледнах от тази гледна точка. И освен това идването в Армения като арменец от диаспората беше много привлекателно. Да не си имал собствена държава, исторически, през последните 100 години, а след това нацията ти да бъде независима и да имаш място, което наричаш родина, е много емоционално решение. И това е много емоционална тема за разглеждане. И така, да, така че комбинирайки тези две и след това идвайки в Армения и виждайки, че винарската индустрия просто експлодира, 2016 г. последва 2015 г., която не беше много, имаше няколко преломни момента през 2015 г. За индустрията. Единият, например, първият, това беше първата година, в която Riedel беше внесен в Армения през 2015 г. И това имаше, само за да поставим нещата в перспектива, това беше и годината, в която е основана винената академия. Така че това бяха нещо като преломни моменти, случили се предходната година, които можехте да почувствате 12 месеца по-късно, и знаейки, че има вълнуващи ефекти, които се случват толкова бързо, беше много вълнуващо да бъда част от това. Така че 2016 г. беше първата ми реколта. И тогава започнах да работя по проекта Keush, като заедно с баща правехме традиционен метод в Армения, знаете ли, и правенето на пенливо вино като цяло е много специално, а правенето на традиционен метод в Армения е още по-специално.

Мат Кетман 11:40 часа

Какво направи, съжалявам, че ви прекъсвам, но какво си мислехте, че ще правите с живота си?

Ейми Кюшгерян 13:13 ч

Всъщност мислех, че ще работя за голяма мултинационална институция за развитие и ще работя върху развитието на селските икономики. И тогава Вахе предположи, че много от лозята и голяма част от винарската индустрия в Армения ще направят точно това. Всъщност имаме много лозя, които се намират в граничните села, а гроздето и лозята сега до голяма степен допринасят за развитието на нашата селска икономика. Така че той каза, знаете ли, все още можете да правите това, ако сте страстен за това и оказвате влияние чрез винарската индустрия.

Мат Кетман 13:43 часа
И получавате готина бутилка вино, която да споделите с хората.

Ейми Кюшгерян 13:46 ч

Да, това помага, това е плюс. нали

Мат Кетман 13:46 ч

И сега вие всъщност отивате на училище, получавате друга диплома, но по вино в Дижон, Франция, нали. Откъде ни говорите?

Ейми Кюшгерян 13:51 часа

Аз съм. Така че получавам магистърска степен по бизнес администрация по вино и спиртни напитки в Burgundy School of Business. Това е прекрасно изживяване. В света има няколко MBA програми, които се фокусират върху виното. Имате Напа, имате UC Davis, имате Kedge в Бордо, Университета на Аделаида. Когато избирах програми, си мислех в кой винарски регион искам да бъда? И в кой регион има смисъл да си за Армения? Когато погледнем как Армения се развива като винарски регион, имаме определено грозде, което се откроява и определени характеристики и тероар, които определят нашия винарски регион, и за мен някак си посочих Бургундия като някъде, където исках да отида и да науча и, и, и вземете моите знания, така че се връщам в Армения с тях.

Мат Кетман 14:38 часа

Страхотен. Е, нека поговорим малко за това грозде. Може би можете да започнете и Vahe също може да се включи, но така че Армения има куп различни местни сортове, които просто знаете, от Армения и мисля, че те са част от вида на Ренесанса, те се преоткриват, преоткриват и като им се постави добър акцент, за да ги развиете добре и да ги превърнете в наистина интересни. Така че разкажете за някои от тези грозде и какво правите с тях.

Ейми Кюшгерян 15:03 ч

Да, добре, исторически имаме повече от 500 Vitis vinifera, за които се казва, че произхождат от този регион. Така че можете да си представите, че вероятно има много повече, отколкото можем дори да си представим. По време на Съветския съюз е имало разсадник от около 150 местни сорта грозде. И сега можете да намерите около 40 или 50, въпреки че те нарастват, тъй като някак развиваме и преоткриваме изгубено и древно грозде. Като цяло това, което намирате, е, че Арени е нашето основно грозде, което е нашият черен сорт грозде. И тогава това идва от района на Вайоц Дзор и Воскехат за нашия сорт бяло грозде. И тогава имаме някои други сортове грозде, които започват да се откриват, като Tozot, Chillar Gurmeet goat, Garan Dmak, наистина имаме, все още сме в самото начало на a) идентифициране на всички тези местни групи, които имат потенциал , ние сме в началото на разбирането на клонингите, които имаме, например открихме 19 клонинга на Арени, намерихме живи клонинги на Тозот, тези клонови селекции са много важни за това как развиваме лозята напред. Но като цяло, ние все още сме в самото начало на откриването на това, което имаме в гроздето, но най-вече това, което ще намерите, е Арени и Воскехат, защото иска да се каже думата благородно, нали разбирате, да му се отдаде справедливост, защото трябва да се нарече това е красив сорт грозде, който е водещ а) по отношение на качество и стил. И да, просто е така, страхотно е.

Мат Кетман 16:23 ч

Да, и имам предвид, моят опит с Areni е, че е много леко – имам предвид, че има някакъв стереотипен източноевропеец поради липсата на по-добро описание на стила на виното, то обикновено е тежко. Мисля, че унгарските вина са тежки и големи. А Арени е точно обратното на това. По-елегантно е. Той е по-минерално задвижван. По-фино е, но намирате ли грозде, което също пресича спектъра от по-леки до по-богати вина?

Ейми Кюшгерян 16:48 часа

Да, да, имаме сорта грозде Сирени, например, който произхожда от Ацаф, много е таниново и едро. Донякъде намирате вина по-смели с много структура и танини. Арени се фокусира върху себе си, има тенденция да се фокусира върху по-елегантната страна. Но когато го опитате, знаете, че има тенденция да бъде много плодово напред в носа, вие очаквате този вид леко до средно плътно, елегантно вино, но след това, когато го опитате, то има тази неочаквана, наистина прекрасна структура. Така че е много сложно. И произвежда вина с много различни слоеве и сложност. И има някои ароматни и вкусови характеристики, които подбираме и които можете да намерите в повечето Arenis. Докато регионът развива стил и винопроизводителите преработват стил за гроздето. Намираме и общи неща. .

Мат Кетман 17:33 ч

Страхотен. Така че нека поговорим малко за Нагорни Карабах и тази ситуация. Знам малко за това, защото всъщност прекарах известно време там, както споменах и на двама ви преди 20 години, бях там през 2004 г. Прекарах почти месец в Нагорни Карабах, което при това по същество беше официално непризната република на етнически арменци в околностите на Азербайджан. Това беше резултат от тригодишна доста брутална тригодишна война от 91 до 94 г. Това последва края на Съветския съюз и арменците успяха да създадат своя собствена република там, която години наред беше нещо като цел на Азербайджан искате да си го върнете и вашето винопроизводство и лозарство попаднаха във войната през 2020 г. за Нагорни Карабах. И само за да превъртаме напред от миналата есен, Азербайджан нападна отново и по същество беше евакуиран, имаше 150 000 арменски бежанци, които трябваше да напуснат Нагорни Карабах. сега, от началото на тази година, републиката изобщо престава да съществува, което, знаете, очевидно е трагедия за арменците, които са живели там от поколения, ако не и от хилядолетия. Обяснете ни как попаднахте във войната от 2020 г. между Азербайджан и етническите арменци в Нагорни Карабах?

Gap Keushgerian 18:53 часа

Да, направихме. В Нагорни Карабах имах детска градина. Тъй като има филоксера. Има два региона в Армения, които имат филоксера, единият от които беше Нагорни Карабах. Така че не можете, за разлика от по-голямата част от Армения, която е със собствени корени. Не трябваше да се пропукваш. Така че това беше единствената операция там за размножаване на растенията за хора, които искат да засадят нови лозя. И така, че при първия път, разбира се, го загубихме. Първият път беше точно на границата. Така че азерите не ни позволиха да се грижим за земята. Така че тази детска стая беше загубена. Но междувременно имах две или три насаждения в Армения, те искаха да експериментират с този сорт, който е Sireni или Khndoghni, зависи от това какви синоними и тогава така сега, рестартирах разсадника тук, защото много от винопроизводителите се преместиха сега в Армения, а някои от тях искат да продължат с разнообразието си. Така че сега се опитваме да намерим адаптация, за да видим къде, коя земя или кои тероари са подходящи за този сорт. Така че сега ние разпространяваме това. Така че ние не губим това наследство, ако желаете. Това беше тъжно, защото много от всичко беше изоставено, защото трябваше да се евакуират след три дни или нещо наистина глупаво. Така че всички оставиха бутилки от резервоари за вино, пълни с вино, оборудване и какво ли още не. И тогава те просто продължиха напред, без да преместят нито едно от вината си. Така че това беше едно голямо сътресение, реално сътресение, ако щете. В самата Армения на север, където има регион, той е под обстрел от азербайджанци, така че има снайперски огън. Така че някои от видеоклиповете там не се обработват, защото винаги се случва нещо. А най-близкото до нас в Армения е нашето село, където правим пенливо вино село Хачик, което също е във филма. И това са най-високите лозя в Армения, които са идеални за пенливо вино, защото можете да имате фенолна зрялост, без да натрупвате захар. И можете да имате много ниско pH, голяма киселинност за мехурчета. И това е мястото, където правим и това е мястото, където беше най-близо, защото е, вероятно е на километър и половина по права линия, което е много, много твърде близо за комфорт.

Мат Кетман 21:35 часа

Да, и както е показано във филма, вие момчета основно берете грозде под вид бомби и куршуми или, разбирате ли, експлодирате.

Gap Keushgerian 21:44 ч

Нямаше бомби. Но ние трябва, знаете ли, трябва да отидем, там има военна казарма, така че трябваше да говорим с тях, да говорим със селяните, знаете ли, искам да кажа, да, те искат да берат реколтата и да продават гроздето си. От друга страна, те също не искат да рискуват. Така че ние основно, знаете, се опитваме да разберем как да го направим. И ние, ние отидохме и го направихме много бързо. Ние прибрахме реколтата, но не бяхме сигурни дали ще успеем да приберем или не. Война навсякъде около вас и това е рисковано.

Мат Кетман 22:17 ч

да да Ейми, осъзнаваш ли, че твоето нахлуване във винарската индустрия ще включва геополитически конфликти като този?

Ейми Кюшгерян 22:27 ч

Не, не наистина, ако трябва да съм честен. Да, ако баща ми беше производител от Бургундия, мисля, че може да е малко по-безопасно за мен да следвам стъпките на семейството, но лозята за Кеуш, които имаме, са засадени преди съветско време. И военните бази бяха построени след засаждането на лозята и мисля, че това е реалност, войната като цяло е реалност, която малцина западняци, особено западният свят, не преживяват физически, защото войните традиционно се водят в чужбина. Но исторически войните обикновено се водят в близост до лозя. Ако погледнете шампанското, ако погледнете нашия Елзас, знаете, че не е нещо ново за историята, че войните се водят около лозята. И лозята са действали като граници и лозето в Армения действа като граници. Така че да, не знам, не мисля, че осъзнах това, нито вие знаете, че бях на четири часа след война на 27-годишна възраст. Но животът в Армения ми даде толкова богат житейски опит, че не бих не го разменяйте за нищо. Наистина е невероятно да си част от страна, която се разраства толкова бързо, и да си част от винарска индустрия, която се разраства толкова бързо. Това е абсолютно невероятно.

Мат Кетман 23:27 ч

Е, и тогава на баща ти му хрумва още по-щура идея да отиде в Иран, за да прави вино. Така че само за да поставим тази сцена, след Ислямската революция от 1979 г. производството на алкохол е незаконно в Иран. Но междувременно Иран и Армения имат общи граници и предполагам, че арменците могат да пътуват там с туристическа виза, така че не е затворено за вас, както е за американците и може би някои други страни. И така Vahe, какво си мислиш в този момент? Защото 2020 г. издържате войната Нагорни Карабах. И след това на следващата година просто тръгваш, нека да направим нещо още по-лудо или какво те привлича към това?

Gap Keushgerian 24:10 ч

Добър въпрос, много екзистенциален въпрос, мисля, имам предвид, че Ейми вероятно ме познава, един от малкото хора, които наистина ме познават добре и разбират психиката ми. И, знаете ли, идва време, когато нещата замръзват и ние правим вино. Сега много хора правят вино. Пишат се много статии. И понякога се чувствам добре, какво следва? Знаеш ли, трябва да бъде. Когато бях в Калифорния, беше Тоскана. Когато бях в Тоскана, беше Пулия. Когато беше Пулия, беше Армения и така нататък. И аз, защото беше незаконно или никой не правеше вино, целият разказ, цялата история беше завладяваща за мен, честно казано, просто трябва да бъда първият, който прави вино от него и анклави, защото знаех за История на това, знаех, че съм бил на Haji funeral stepping, което е хубав Тебриз на север, нали знаете, където разкопките стоят неподвижни от революцията и има съкровищница от вино, култура, вино, вино, всичко за вино, златни чаши и какво ли още не. И нищо не беше. Така че беше наистина завладяващо за някой, който е в индустрията и търси следващото приключение, не глупостта, а приключението по някои романтични начини. Също така, един вид, знаете ли, доста да видим между хората какво можем да направим. И за две, отидох, отидохме, отидох веднъж, направих проучване, говорих с хора там, върнах се, всяка година имаше нещо една година, друга година нямам пари, зает съм с вино, че те друго е нещо. Така че, когато направихме филма, Джейсън Уайз беше режисьор. Говорих с него за Иран, когато ще го правят, сигурно се е сетил. Така беше филмът, тогава мисля, че искахме да добавим това към нашата война. Така че беше направен друг набор от видеоклипове. След това някъде другаде, 21 септември. Точно около 21, той ми се обажда и казва: „Можеш ли да направиш вино в Иран?“ И знаете ли, бях на добро място, честно казано, имах достатъчно хора, работещи, за да мога да залагам и да ходя толкова много дни в търсене на грозде в Иран. И казах, позволете ми да проведа няколко телефонни разговора, буквално. И буквално проведох няколко телефонни разговора. Знаеш ли, някой, който е знаел, че някой му е приятел, е кюрд, защото това е Кюрдистан, където исках да отида. Това е мястото, където повечето от гроздето са направени от изследвания. И тогава му се обадих обратно и казах: Да, нека опитаме, ще взема камион, който е 18 000 килограма, приблизително 15 000 бутилки, плюс-минуси, знаете. И така казах, да, и отидох, не го направих, в един момент нивото на надеждата ми падна. Защото моето разбиране за качествено винено грозде и тяхното разбиране за грозде е различно. Това е за стафиди или за ядене. Така че те не можеха да преработват и аз не исках да продължавам да казвам, че искам да правя вино. Така че го маскирам, че, о, искам да проуча, че искаме да направим това. Искаме да направим това, така че не познавах някой, който съм бил дипломат, който е бил посланик, тук в Армения ми каза да внимавам. Знаеш ли, те са много трудни.

Мат Кетман 27:44 ч

И те са загубили, искам да кажа, просто производителите на грозде са загубили, знаете ли, две поколения разбиране за това какво е да отглеждаш.

Gap Keushgerian 27:51 часа

Абсолютно. Те постфактум. Знаех със сигурност, защото на арменците беше разрешено да правят вино. Така че правеха вино по къщите, но никой нямаше резервоари. Няма модерни технологии. Последната технология беше 1979 г. Представете си, представете си Европа през 79 г. и Кулия, Сицилия, всички бяха винтови преси и никъде нямаше качество. Така че това е, знаете ли, времето е спряло за 40. Няколко години. да Така че те нямат значението на това какво означава модерно вино, освен това, че имат грозде, което е израснало хилядолетия. И така, открих това грозде, всички повтаряха, разбирате ли, Русия или Русия, това е страхотно да се направи. Така че искам и накрая филмът, например. Това е истинско отражение. Не е редактирано. Така че тръгваме и не виждам победители. Продължаваме. Не виждам победители. И аз си казвам, Добре, не съм сигурен какво правя и какъв е техният собствен тест на Джейсън в това как направихме клиповете. Но след това бавно започнах да виждам прекрасни видеоклипове в средата на нищото, на върха на хълма, където и да е. Така и тогава започнах да се усмихвам. Бях много щастлив, знаете, и след това ги нарязахме, за да получим гроздето, събрано в камиона-хладилник на различни хвърляния, разбихме гробовете и след това го претърколихме в Армения, направихме триаж със селекция на масата и ние измислихме този, който има огромен потенциал, не е ли толкова тежък? Тази година се опитах да изляза от Шираз, който е един от най-известните региони или в поезията, Руми и искам да кажа, че целият регион на Шираз беше известен с правенето на страхотни работи. Не можех да го направя буквално. Не можах да го направя. Да, продължих да си уреждам хора, които ми изпратиха снимки на непознати, защото за да рискувам достатъчно, за да отида. Да, знаете, имам предвид, някой човек Е, един и той говори за това във филма. Не знам в каква посока ще се завъртят. Знаеш ли, искат да ми дадат урок. Може да се завърти в другата посока.

Мат Кетман 30:09

Да, искам да кажа, технически не сте направили нищо. Добре. Току-що изнесохте грозде. да

Gap Keushgerian 30:16

точно. да Но това име е анион. Ежегодно винопроизводство в изгнание. Знаеш ли, надминавам малко границите, така че е като, знаете ли, аз Така че всички почти всички ми казаха Дори не си помисляйте

Мат Кетман 30:33 ч

да, трябва да изпратиш Ейми следващата. По-добро прилягане. Какво си помисли? Какво си помисли, когато баща ти искаше да направи това? Имам предвид, че има някои добри сцени във филма, които са някак напрегнати, знаете ли, вие си казвате, О, Боже, наистина ще направиш това. Не бях страшен. да

Ейми Кюшгерян 30:54 часа

беше невероятно изнервящо. Джейсън всъщност се погрижи да получи много истински емоции. Мисля, че филмовата реколта започваше в Армения и via щеше да отиде и да направи нещо, което никой не е правил преди и ние всъщност не правим нищо правителството не е известно с това, че има много строга процедура и предвидимост в своите действия. Така че наистина не знаех какво ще се случи. Ние все още днес не знаем наистина как правителството ще реагира, като продължи напред, като определено не му е позволено да се приближи до близките му членове на семейството му, които не му позволяват да отиде в страната и не съм сигурен какво би се случило, ако той стъпва на границата, честно казано в този момент.

Мат Кетман 31:32

Е, и това е страхотно. Искам да кажа, че някои от най-силните сцени във филма са, когато това, знаете ли, иранско вино достига до емигранти от Иран, знаете, в Съединените щати, и те го опитват и казват, вие знам, наистина усещам вкуса. Основно опитах дома, защото трябваше да се евакуират по време на революцията. Искам да кажа, очаквахте ли да получите такова ниво на емоционална реакция от хората, които в крайна сметка опитаха виното,

Gap Keushgerian 31:58 часа

Мислех, че ще имаме добро сцепление в общността на сомелиерите. Ресторантите в Ню Йорк, Ел Ей и Сан Франциско, казано на чаша, това нещо, защото те винаги търсят и търсят, така че не бях сигурен. Иранският, защото не получихме същата привлекателност в арменската общност, където правехме арменско вино, но може би заради Съветския съюз, културата на пиене на вино и спря. А на Запад го нямахме. Хора в Ливан, арменци в Ливан, Сирия. Не пихме. Едно пихме Ирак, което пиеха всички в Ливан. Но иранците сигурно са запазили този вкус. Това е в тяхната култура, това е в техните стихове. В тях всичко е там. Така и направиха, получих хора, които ми писаха имейли, казвайки: О, спомням си, че баща ми получаваше всичките ми яйца. Нито един баща не е вземал грозде от южните зарове, за да прави вино у дома, дори по време на забраната, такива неща. И така, това е всичко. Направихме прожекции в Чикаго и Ню Йорк и щеше да има няколко събития и след това имаше въпроси и отговори. И някои биха вдигнали ръка и говорят за това. И мисля, че имаше добър прием. Двамата, но особено моята Сара, мисля, че са иранци и не са се занимавали с винопроизводство. Така че за тях това е наистина емоционално. Защото сега те правят страстта си в Орегон, за разлика от включването на бурята в Raspbian. Или в Шираз. Е, сигурен съм, че биха се радвали да го направят, знаете ли, защото това е тяхната родина е този разказ. Така че ям всичко, което съм положителен човек. Надявам се, че те ще разхлабят стегнатостта около винопроизводството и в рамките на едно десетилетие, надявам се, че поне могат да позволят контролирано или ограничено винопроизводство, както знаете, но за износ на местния пазар. Не изглежда добре всеки път, когато се обнадеждя. Познавате една дама без шал и знаете, че куп хора биват убити за шал. Защото едно момиче не можеше да го носи. Тя Тя отказа да го носи. И тогава хората, знаете ли, отидоха да протестират. Те бяха застреляни. Така че аз и след това се върнах в реалността. И аз губя надежда, че това безпокойство, за което говоря, разбира се, е срам или лоша услуга за хората. Знаеш ли, искам да кажа, това е вино, за бога. Знаете ли, виното обединява хората. Това е, искам да кажа, това е същността на, знаете ли, имам предвид, че отивате на вечеря в едно от двете, ядете и отивате да живеете, няма говорене, няма общи дискусии. Няма вино. Ако няма вино, знаете ли, колко можете да направите с Coca Cola? Ще говорим за изкуство и поезия и вашите мечти децата ви да направят нещо, без да пият чаша вино. Просто няма четири седмици не се случва. Това е като озвучителна система без високоговорители, разбирате ли? Добре, да. И тогава те ядат и си отиват. Така че, знаете ли, ние сме свикнали да седим около шестима души, да поръчват шампанско и да поръчват бордо, след това да поръчват нещо друго и след това знаете, да се приберете вкъщи освежени, възстановени. така да се каже,

Мат Кетман 35:47

разкажи ми малко за виното как се казва и какъв вид какво, какво представлява суровото грозде от карите,

Gap Keushgerian 35:55

гроздето в Русия е много, различно е. И по-добре да е различно. Защото иначе, знаете ли, не е като да не мога да определя точно. Няма танини, така че в този смисъл е по-близо до това, че има понякога, но не много тенис. Определено. Не е като таниново вино. Има добри плодове. Има ярка череша, малко малина. Този плодов дълъг финал на небцето, има хубав дълъг финал на небцето. Нарича се Русия. Едно от имената е кошер. Сега, разбира се, е красиво. И мисля, че е красив или нещо подобно. Забравих точния смисъл. И Русия или Русия, ние избрахме Русия, за да избегнем объркване, хората казват, че Русия е грозна, знаете ли, така че. Но най-вече е в Иран. Използва се като Русия, знаете ли. И всички мъдри неприсадени красиви хълмове, високи лозя, много добре поддържани лозя и достъпни от мулета и магарета, знаете, наистина, може би са го направили високо. Така че те не са контролирани. Дори енкодерът е готов. Честно казано, те не им го дават за нищо. Те не се притесняваха да не се излагат пред камерите. Не знам дали изобщо усещат това, което се случва, честно казано, освен че този човек дойде, той иска да купи грозде. Той е арменец, нали знаете, договаряме цена. Не е като да са били наистина притеснени от това, което се случва.

Мат Кетман 37:36

Е, нека поговорим малко за Армения, за да доведем до края на тази дискусия. Но когато бях в Армения, преди 20 години, културата все още беше много, много по-основана на водката, сякаш сядахме да обядваме и лъскахме бутилка водка или, знаете ли, някакво месо и зеленчуци на скара и всичко останало от това и виното тъкмо започваше да идва. Така че специално в Карбах посетихме редица кладенци, няколко винарни и опитахме виното. Все още беше малко, знаете ли, малко грубо. Но някои от най-добрите неща бяха нещата отстрани на пътя, които домашно приготвените хора правеха и ни продаваха, което беше забавно да се купува. Но това, което имам предвид, Ейми, какъв е смисълът на вашето усещане за винената култура в нашата среща в момента? Изглежда, че се променя доста бързо. о

Ейми Кюшгерян 38:21

толкова бързо се променя. Да, много по-различно, отколкото си мисля, когато бяхте там. Но през 2015 г. имахме около 38 регистрирани марки вина, а днес имаме около 200, само за да ви дадем малка представа за мащаба на растежа. Имаме нови проекти за лозя, идват международни винопроизводители, културата в града се е променила от култура на пиене на спиртни напитки, както казахте, на култура на пиене на вино и чувствате, че сте в град на вино и вино, когато Re in still Yvonne, всеки ресторант има винени списъци има добра селекция от арменски вина. Отварят се винени барове, отварят се нови ресторанти. Шегуваме се през цялото време. Знаете ли, всяка седмица има чувството, че има нов ресторант, който отваря врати, така че заедно с виното, това донесе и нарастващ кулинарен растеж. И все още сме в момента, в който започваме да разбираме, че нямаме Апалачи в страната. Ние така обединяваме жителите на Апалачите, разбирайки селските вариации, различни височини на микроклимата. И така, да, има го, просто има чувството, че расте и определено е, че определено расте. Жените всъщност са били ранни осиновители на виното във винарската индустрия, преди тя да е все още била много съветска култура. И жените и жените са склонни да се чувстват комфортно да излизат и да пият вино. И така, сега е изместен назад във всеки пие вино. Има фестивали на виното, които се случват всяка година, имаме Европейски дни на виното, имаме Фестивал на виното в Адени. Така че да, това съм аз, просто се променя толкова бързо.

Мат Кетман 39:46

И вие разделяте времето си между обучение във Франция и живот в Армения. Какво правиш какво всъщност живееш още?

Ейми Кюшгерян 39:51

Е, в момента съм в Дижон, правя си MBA, това е едногодишна програма, така че ще се върна, че ще се върна в Армения преди жътвата тази година. Тази есен,

Мат Кетман 40:00 часа
и след това има ли много вино като винен туризъм, което започва да се случва в Армения, само за арменците, които живеят там? Има ли хора, които идват в Армения, за да опитат вината? Това ли се случва, знаете ли, кога

Ейми Кюшгерян 40:11

когато туризмът расте, нашата инфраструктура се подобрява. Създават се винени маршрути, изграждат се нови изби. Така че това ще бъде основният вид на основния фокус на линията. Имаме пет лозарски района, но във всеки поканен, така че се намира на час и половина южно от Ереван. Така че е лесно да стигнете до него от столицата. И има някои от най-енергичните проекти и се развива много бързо. Така че да, виненият туризъм определено идва и се развива. И да, това е всичко, което се съчетава.

Мат Кетман 40:44

Защо си повярвал явно в Армения, като си решил да засадиш грозде там и да го направиш. Но осъзнахте ли, че ще се случи толкова бързо и драматично? Искам да кажа, това е огромен ръст само за последните, знаете ли, шест, седем години звучи така?

Gap Keushgerian 41:00 часа

Вижте, спомням си, че показах презентациите в началото, когато направихме първия проект, това е може би около 1112 г. Това беше преди 1011 1013 години. И бих направил презентация и ще кажа, знаете ли, хората ще ме попитат, Какво мислите? Знаеш ли какви грузински вина? Можете ли да ги сравните с грузински вина? Какво мислите, че знаете и аз много уверено бих казал, че няма да признаем индустрията в рамките на осем години максимум 10, това ще бъде съвсем различно нещо. И хората ме гледаха. Искам да кажа, защото бях направил някои неща. Те не можаха да отхвърлят това, което казах, знаете ли, добре, той отново говори, защото ми даде предимството на съмнение, че, знаете ли, добре, този човек, знаете ли, може би понякога се съмнявам дали ще се случи, но това е естествено, вие се съмнявате в себе си. Ако си на гадно място, омаловажава те тъжно, каквото и да е, не мисля така. И тогава се появи сега, имам предвид, нали знаете, няколко са топ 10 топ вина от Армения, или Куш беше топ 10 вино на Forbes за годината. И, знаете ли, имам предвид, и след това има всички останали списания, всичко останало, има това преоткриване на индустрията, то ще бъде сега в рамките на ранните осиновители, мисля, че на ранен етап на осиновяване, където, знаете ли, типовете винени сомелиери , Masters of Wine, авангардни винени директори, в ресторанти, авангардни вносители, знаете, това беше същото преди много, много години, когато продавах вино в Калифорния. Когато дойде Малбек, знаете. И тогава ще видите Малбек. И тогава ще видите друг Малбек и след това друг Малбек. И тогава всичко просто избухна. Сега всички искаха да направят Малбек Аржентина е добър пример. Нова Зеландия е друга. Това е нова държава, но имаше невероятен растеж. И тогава началото беше Нова Зеландия Совиньон Блан, дори Австралия, спомням си, когато идваха около ресторанта или продаваха вино от Hunter Valley, или места, когато имах ресторант в Сан Франциско, така че знаех терените, които правеха . Така че виждам препятствия. И ако хората ме питат, аз мога да кажа с увереност, че идва в някакъв момент, просто започва, знаете ли, триенето е по-малко и ще започне и повече хора ще идват на училище, повече винарни ще се възстановят , ще дойде повече туризъм и така нататък и така нататък. Важното нещо, което мисля, че правим, е да се уверим, че правим сериозни изследвания, получаваме клонингите, нали. Тъй като знаете, че засаждате лозе за следващите 40 години, искате да сте сигурни дали правилната гъстота е правилният клон. Това е правилното, това е правилното. Но не казвам на хората, че ако сме направили толкова много като индустрия и сме получили рецензии, и пишем статии с остатъчни победители от Съветския съюз, представете си, ако го направим с правилните клонинги с правилната плътност с капково напояване. Тъй като имаме тероар, можете да го вземете. Не е като всяка страна да има вулканична почва, високи лозя и тези местни сортове. Така че имаме това. И това, което правим с него, е най-важното. И да постави Армения на картата. Така че съм много уверен. да

Мат Кетман 44:36

не, и моментът е добър. Искам да кажа, хората се интересуват от всички тези неща сега, нали? Искам да кажа, че преди може би 20 години хората просто искаха такси, но сега се интересуват от научноизследователска и развойна дейност или други местни сортове, защото толкова много хора се интересуват от историята на нещата и всичко сега. Ейми, виждаш ли много хора от твоето поколение да идват в Армения? Искам да кажа, дали има младежка винена култура, която се появява сега към Да,

Ейми Кюшгерян 44:59

Имаме, имаме арменка, която отива за нейната MW, имаме някои от вашите в ресторантите, имаме моето поколение. Е, предполагам, че сме второ поколение, имаме много дъщери, които следват това, което баща им е дошъл и започнал преди 10 години. И ние идваме и започваме да работим и със семейството си. Така че започваме да виждаме тази смяна на поколенията доста рано. И да, единствената индустрия, която имам предвид, са професионалистите, те получават своите сертификати W set, те получават, те започват във винарни в чужбина. Те учат в университета Гайзенхайм. Така че определено определено се развива в наистина хубава индустрия. И най-важното е следващото поколение да започне да се включва. В исторически план арменците не са били винопроизводители, като винаги се казва, че арменците са били лекари, зъболекари и бижутери и професии, които не изискват земя. Но сега, когато имаме земя и вътрешност, имаме териториална цялост. И ние имаме лозя, сега следващото поколение става винари. Така че определено виждаме това. Страхотен.

Мат Кетман 45:59

Е, развълнуван съм да посетя отново Армения и да отида да я проверя отново, може би моята 20-годишнина от последното пътуване там. Но си спомням, че бях поразен от това колко красива беше страната и колко гостоприемни бяха всички, а храната беше страхотна дори тогава, сигурен съм, че сега е много по-добра. Много се забавлявах там. И това наистина беше голяма част от моята винена кариера. Знаеш ли, винаги имам привързаност в сърцето си към това. Радвам се да видя, че вината са наистина страхотни. Тези, които ми изпратихте, бяха много вкусни. И аз споделих някои с някои арменски приятели тук, така че и те да са развълнувани да видят това. Така или иначе, за да можем, ако се интересувате от тази история, можете да гледате чаша спасение по някоя телевизия, която навлиза по-дълбоко в тежкото положение на VA Хей и Ейми Кашкари да правят вино в Армения и да направят малко вино и Иран и всичко това. Така че благодаря ви за отделеното време днес. Благодаря. Добре. Благодаря. Опитвали ли сте вече арменски реплики? Какво ще кажете за този от Иран? Ще се радваме да знаем. Можете да ни изпратите имейл с вашите коментари и въпроси в подкаст, тъй като Wine Enthusiast dotnet помни, можете да се абонирате за този подкаст в Apple, Google, Spotify и навсякъде другаде, където слушате любимите си предавания. Можете също да отидете на wine enthusiast.com подкаст с обратна наклонена черта за още епизоди и преписи. Още веднъж. Аз съм Мат Каплан с Wine Enthusiast. Благодаря за слушане.