Close
Logo

За Нас

Cubanfoodla - Това Популярни Винени Оценките И Отзивите, Идеята За Уникални Рецепти, Информация За Комбинациите От Отразяването На Новините И Полезни Ръководства.

култура

Как да си направим Шардоне за вековете

Шардоне е може би едно от най-противоречивите сортове грозде в света. Маслените стилове са склонни да събират най-много критики: Някои обичат богатото усещане в устата, създадено от малолактична ферментация , докато други смятат, че текстурата отвлича вниманието от истинския вкус на гроздето.



Произвеждането на стил шардоне, който се харесва и на двата лагера, не е малък подвиг. Същото е и справянето с все по-непредсказуемото време и екзистенциалния проблем с изменението на климата. Като се имат предвид тези препятствия, как се създава шардоне с постоянен вкусов профил, година след година? Такова беше предизвикателството за Кара Морисън, винопроизводителката на Лозя Sonoma-Cutrer .

Може да харесате още: Големият дебат за Шардоне: Намажете или не намажете?

Морисън за първи път се влюби в класическото Шардоне на Sonoma-Cutrer преди десетилетия. По това време тя не планираше да прави кариера във виното - първоначално беше студентка по медицина в Калифорнийския университет в Дейвис. Все пак тя отрано разбра, че винопроизводството съчетава научното й любопитство с изкуството. След време тя избра да се обърне, като в крайна сметка се присъедини към екипа на Sonoma-Cutrer. Там тя балансира иновациите с традицията, което й е помогнало да създаде постоянно вино с трайна привлекателност.



Слушайте как Морисън споделя какво би искала повече хора да знаят за Шардоне; как науката и изкуството могат да се слеят, за да създадат различни винени стилове; и как старинните винени тоалети примамват ново поколение пиячи.

  Лого на Apple Podcast
  Лого на Google Podcast


Препис на епизод

Преписите се генерират с помощта на комбинация от софтуер за разпознаване на реч и човешки преписвачи и може да съдържат грешки. Моля, проверете съответното аудио, преди да цитирате.

Говорители: Джейси Топс, Саманта Сет, Кара Морисън

Джейси Топс 00:08 ч

Здравейте и добре дошли в подкаста Wine Enthusiast. Вие им сервирате културата на напитките и хората, които го карат. Аз съм Джейси Топс. Тази седмица говорим за Шардоне. Шардоне е може би едно от най-неразбраните сортове грозде. И малко противоречиво, ако трябва да сме честни. Все пак това е едно от най-популярните вина в САЩ. Дигиталният уеб продуцент Саманта Сет седна с Кара Морисън, за да обсъдят популярното грозде. Кара е директор на винопроизводството в Sonoma-Cutrer. Базиран в Сонома Вали, етикетът на вино, създаден преди повече от 40 години, е известен с производството си Шардоне. Така че слушайте как Кара обяснява защо е сменила своята предварителна медицинска специалност, за да учи лозарство и винарство, многото фактори, които участват в реколтата всяка година. Какво би искала повече хора да знаят за Шардоне и как производителите на класическо Шардоне се опитват да привлекат по-младите потребители. Обаждането е мечтана колекция от калифорнийски вина, предлагаща различна гама от сортове, стилове и най-добрите в класа наименования. Винопроизводителят Джеймс Макдауъл придава на всяко вино ясен, уникален глас, работейки с известни семейни производители, за да изработят Шардоне, Пино Ноар и Каберне Совиньон, като същевременно събира над 70 точки 90+ в процеса. Присъединете се към един от напълно адаптивните винени клубове на Calling за първи достъп до нови издания, специални библиотечни реколти и други. С четири опции за членство има клуб за всеки любител на виното, получавайте три пратки годишно или опитайте месечния абонамент, доставящ три бутилки на месец направо до вашата врата. За повече информация и достъп, посетете ни на calling wine.com ентусиаст с обратна наклонена черта.

Саманта Сет 02:14 ч

Здравейте всички и добре дошли в подкаста на Wine Enthusiast. Казвам се Саманта Сет и съм цифровият уеб продуцент тук във Wine Enthusiast. И днес имам удоволствието да говоря с Кара Морисън, бивш винопроизводител на Шардоне и настоящ директор на винопроизводството в Sonoma Cutrer. За тези, които не са толкова запознати, Sonoma cutrer не е изненадващо разположен в Калифорния. Етикетът Sonoma Valley съществува вече повече от 40 години и е добре известен със своето шардоне. Ако не сте запознати с виното, може да разпознаете етикета с жълти граници, който Кара е играла водеща роля в изработването през годините. Но преди да се потопим в науката и различните представи около Шардоне, Кара, имаш ли нещо против да споделиш малко повече за себе си?

Кара Морисън 02:52 ч

Сигурен. Така че аз съм Кара Морисън. Тук съм в Sonoma cutrer и правя шардоне от 2005 г. И наистина го харесвам и обичам да правя вино тук. И това е удоволствие. Не знам какво друго да кажа, разбираш ли? Женен с две деца?

Саманта Сет 03:10 ч

Звучи като мечтана работа, предполагам. Очаквали ли сте някога, че в крайна сметка ще си изкарвате прехраната с производство на Шардоне?

Кара Морисън 03:16 ч

Не, не, не беше това намерението. Е, никой не знае какво ще правят, когато започнат, нали. Имам предвид, че имам син, който скоро ще учи в колеж. И знаете ли, той не знае и просто си мисля колко вълнуващо е това? Просто да отида в неизвестното. И знаете ли, когато отивах в колежа, бях предмедицинска и знаех, че харесвам науката, но не знаех какво ще правя с нея. И тогава току-що открих винопроизводството. Не съм бил в Калифорнийския университет в Дейвис и открих винопроизводството и просто щракна и удари, така че да, ето ви, вие сте в него.

Саманта Сет 03:52 ч

да И какво мислите, че вдъхнови този преход от предучилищна подготовка към изучаване на вино? Забелязвам, че има много прилики по отношение на науката, винопроизводството е наука в крайна сметка.

Кара Морисън 04:03 ч

Абсолютно. И това, което знаете, аз правя всичко в живота. Планирам всичко. Хората ми се подиграват, защото имам електронни таблици за всичко. Но когато стана дума за моята кариера, аз сериозно просто говорех с някой, който беше студент по лозарство и винарство и реших, че това звучи толкова интересно. И отидох на въвеждащия курс по винопроизводство в UC Davis. Беше едва в началото на тримесечието и отидох на уводния клас и се влюбих в него и сериозно се скарах с професора обратно в кабинета й и поисках да сменя специалността си и го промених като онзи ден и никога не го правя нещо подобно. Но това беше толкова импулсивно от моя страна. Но сякаш беше светкавица и си помислих, че науката и изкуството са минимални, а просто за това как различни винопроизводители могат да вземат едно и също вино, едно и също грозде и да направят напълно различни вина въз основа на стила. И след това има науката зад него за ферментациите и си помислих, че това е перфектно, беше страхотна комбинация от наука и изкуство.

Саманта Сет 05:03 ч

Звучи така, сякаш наистина сте слушали вътрешността и интуицията си, което е толкова трудно в този период от живота ви. Сигурен съм, че всеки се чувства така на каквато и възраст да слушате това в момента. Така че напълно аплодирам това. Трудно е да се направи. И си прав, тъй като винопроизводството не е просто наука, мисля, че го казах преди. Но има този елемент на изкуството как виждате, че науката и изкуството тези два компонента наистина показват в това, което правите?

Кара Морисън 05:29 ч

Как се показва в това, което правя? Добре?

Саманта Сет 05:34 ч

Можете ли да ни преведете през научната част и частта за изкуството и може би да ни харесате къде се сливат?

Кара Морисън 05:39 ч

Е, имам предвид, разбира се, има наука за винопроизводството, защото вие знаете, че гледате киселинността и тухлите, съдържанието на захар в гроздето. Така че всичко зависи от това кога избирате, но също и от вкусовете. Така че можете да анализирате цялата химия. Но все пак трябва да отидете до лозето, за да го опитате. Не можете просто да погледнете числата и да кажете да, изберете го, защото мога да погледна някои числа и да си помисля: О, определено ще изберем това. И вие отидохте до лозето, отидете О, и още не сте готови. И така те изненадва през цялото време. Така че винаги трябва да проверявате, проверявате и потвърждавате, че не можете просто да погледнете лист хартия и не, така че частта от изкуството е вкусът и наистина усещането за това, о, това ли е нашият стил? Отново, това не може да се напише на лист хартия? Точно. Трябва да го вкусиш, за да го познаеш. да Така че това е, това е, така се събира. Така че това е познаването на цялата предистория в разбирането как напредва виното. И знаете ли, знаейки как ще се промени химията, но също така знаейки как ще бъде на вкус и си спомняте назад, о, преди 10 години, имаше такъв вкус или имахме условия като тези. И това направихме. И се получи. И в работата по този начин.

Саманта Сет 06:50 часа

да И така, един ден на лозето, ако опитвате гроздето и преценявате като: Хей, това е стилът. Носите ли го в лабораторията или където и да работите, за да оцените химията? Има ли някакви химически компоненти или индикатори като, Хей, това е стилът, така изглежда.

Кара Морисън 07:07 ч

Само ти казва като, захарността е киселинност, което ти дава добри показатели. Така че имаме хора, които отиват в лозята, сякаш точно сега е време за беритба, и те имат хора, които отиват в лозята, за да вземат проби от грозде и да ги върнат в лабораторията и да получат числа. И тогава можех да погледна списъка с числа. И можете да видите някои, които очевидно не са готови. Но тогава можете да видите, че някои от тях се приближават. Така че знаете къде наистина трябва да проверите и да видите. Така че ви помага да се ориентирате. Но в крайна сметка изборът идва от вкуса.

Саманта Сет 07:35 часа

Разбрахте? И този процес различава ли се от сорт до сорт? Е, грозде до грозде.

Кара Морисън 07:42 ч

По същество всичко е едно и също, разбирате ли, виждате, можете да направите това с всяка юзда, гледате какво знаете, сладост и киселинност, знаете, не всички са еднакви параметри. Но отново се свежда до вкус през някои години, като тази година, нали? Това е много готина година. Знам, горещо е и в останалата част на Съединените щати. Но е много готино. в окръг Сонома, Калифорния, цялото това лято беше много готино. И така реколтата е много по-късна от обикновено. Така че ароматите се развиват бавно. Но те също са вие, може да не е необходимо да достигаме до същото съдържание на захар, за да получим вкусовете, които обикновено получаваме, и които искаме да имаме. Така че знаем, че трябва да калибрираме всяка година, като казваме, че не трябва да берем толкова сладко тази година, защото вкусовете се развиват една седмица и берете малко по-рано.

Саманта Сет 08:27 ч

Това звучи като много фактори. Да, предполагам по-специално с реколта 2023 г. Как е това студено време? Споменахте го накратко, но бих искал да се потопя в него малко повече по отношение на това как това по-студено време се отразява, когато берете гроздето и ароматите и захарта, като каква е разликата между съдържанието на захар, вкус? Как се събират всички тези фактори?

Кара Морисън 08:48 часа

О, момче.

Саманта Сет 08:50 часа

Можем да получим можем да получим наука и маниак.

Кара Морисън 08:54 ч

И така, това са захарите, просто развитие, знаете, просто развитие на захарите с течение на времето и слънцето е един от най-добрите фактори, които да ви помогнат с това. И тази година просто нямахме слънце и топлина, както обикновено. И така киселинността е, че оставаме, което може да е наистина страхотно. Така че ще имаме наистина страхотна естествена киселинност тази година и също така има с червени и бели, има някакъв фенолен танинов характер в гроздето. Така че колкото по-малко са прави, понякога е твърде силен от танин и зеленина. Като всеки неузрял плод, можете да го вкусите правилно, знаете, имате ябълка или дори кисело грозде, знаете, това Уау, това не е готово. Така че понякога не е просто киселинността, това е нещо като танинова горчивина и така се опитвате да видите липсата на това, или особено на шардоне. И в червените, вие търсите те да бъдат малко по-меки и без твърди ръбове. Така че да, има много различни фактори, които се събират и това е, което гледате и опитвате. Сякаш по-късно днес ще отидем до лозята на Пино, за да видим дали са готови за бране. И се надяваме, че те са се развили през последната седмица и може би следващата седмица ще бъдат готови. Така

Саманта Сет 10:11

Това е вълнуващо. Сега най-доброто от това. Знам, че ще бъде страхотно. И бих се радвал да се включа в Шардоне, защото ме поправете, ако греша, но донякъде това е вашият опит. С това е известно лозето. И също така е гореща тема, която хората обсъждат по отношение на Харесват ли Шардоне? И хората имат много силно мнение за Шардоне. Така че да, предполагам… добро място за начало може да бъде, знаете ли, мнозина незабавно стоят далеч от Шардоне, защото смятат, че е твърде маслено, без да го опитат. И изглежда, че ако варира от година на година, това може да не е така. И така, какво мислите за това, че някои хора смятат, че е твърде маслено.

Кара Морисън 10:55 часа

Това е широк ход. Има много шардоне. И в, знаете ли, когато навлизах в бизнеса в края на 90-те, всичко беше за супер маслено шардоне. И причината, поради която наистина обичам Sonoma Cutrer Chardonnay, е, че го опитах за първи път. През 99 г. не помня и си помислих, че това е шардоне, което направи, защото не беше прекалено дъбово. Не беше супер маслено и имаше просто страхотна киселинност, имаше дъб, но допълваше плодовете, придаваше му текстура в устата и приятни аромати, но не го завладяваше. И затова аз, аз опитах Sonoma Cutrer, влюбих се в него. И получих работата няколко години по-късно, което е страхотно. Така че трябва да направя виното, което обичам, в този стил. И затова се опитваме да бъдем последователни в нашия стил. Така че никога не сме налагали границите на масленото, ние всъщност как получавате маслените характери от този модел на млечна ферментация, при която ябълчената киселина се превръща в млечна киселина. Така че ябълчената киселина е в зелените ябълки и е супер твърда и стегната. и млечни киселини, като в киселото мляко, и е кремообразно, кръгло и богато. И част от странична реакция на ябълчно-лактичната ферментация са маслените аромати. Така че, но можете да получите бактерия, която извършва ферментацията, можете да получите бактерии, които правят много от този маслен аромат. И получавате някои, които не правят много този маслен аромат. И така ние просто се уверяваме, че получаваме такива, които не създават този маслен аромат. И така получаваме кремообразно усещане в устата и текстура без аромата на масло. Така че, да, някои шардонета наистина надминават този маслен плик. Но както всичко останало, ще трябва да проучите и да видите какво има там. И знам, че е трудно, просто гледаш една бутилка и не можеш да кажеш дали ще е маслена или не. И така, но това е страхотно нещо, което можете да продължите да опитвате и опитвате. И затова е страхотно, че всички тези ресторанти имат на чаша. Така че можете да опитате различни от тях и да видите кои наистина ви харесват повече от вашия стил.

Саманта Сет 13:06 ч

Да, и искам да кажа, обичам го. И предполагам, че накратко, за всеки случай, някой от нашите слушатели не е много запознат с химикалите и мисли като тези, тази конверсия, малолактичната ферментация причинява до голяма степен масления вкус, където да, това е вид продукт и прави не знам точната дума, точната терминология

Кара Морисън 13:27 ч

Това е страничен продукт, който отново можете по определени начини да направите виното като много пъти като кран, но шардоне и бъчва и вие правите това batonnoge, където те се взират в утайката. И това също помага да се изяде диацетилът, който е масленият компонент. Така че има начини това да се смекчи. Така че не е толкова маслено и прелива виното и не можете да получите плодовете. И ето как изкуството се появява отново с науката. Така че тези две неща се разглеждат заедно.

Саманта Сет 13:54 часа

Абсолютно. И вие също споменахте как в Sonoma Cutrer виното не се е променило, а шардонето не се е променило много. Това е доста последователно от година на година. И това е вид отличителен белег. Това е традиция, но как намирате особено сега като директор на винопроизводител с такова историческо присъствие? Как балансирате новостта с тази традиция? Защото знам също, че Sonoma Cutrer е израснала от производство само на Шардоне до такова разнообразно портфолио. И така, отклонихте ли се изобщо от този стил, особено като сте там толкова дълго?

Кара Морисън 14:26 ч

Не, това е нашата основна директива да останем в този стил Шардоне. И това е, затова работя тук. Обичам ги. Затова се уверяваме, че се придържаме към него. Ние правим вертикални дегустации, обикновено през лятото и вертикални или когато опитвате същия тип блендове като нашия Russian River Ranch Chardonnay, и ще опитаме Russian River Ranch шардоне, произведено през последните 10 години, така че от 2021 до 20 2011 г. и ще опитаме 10 година вертикално и вижте как и се уверете, че стилът, разбира се, остарява, така че не винаги е един и същ, но някак можете да усетите стила. И ние се уверяваме, че не се отклоняваме. Така че правим тези вертикали само за да ни държат под контрол, че не се отклоняваме от стила или как нещата са се променили. Винаги има малко вариация от реколта до реколта. Знаете ли, майката природа ви дава това, което имате, и най-доброто, което можете да направите. Но ние се опитваме да запазим това заедно. Така че ние се опитваме да се придържаме към същия стил година след година, последователността е един от най-големите отличителни белези на Sonoma Cutrer Chardonnay, абсолютно.

Саманта Сет 15:31 ч

И може би вашият екип изобщо се е развил или вината като цяло и показването на екипа през 2005 г.

Кара Морисън 15:39 часа

Отново, ние се опитваме да поддържаме последователност, но ние винаги, ние винаги, ние винаги търсим нови неща. И така, както през 2000 г., добре през 1999 г., те всъщност започнаха да правят изпитания на винтови капачки, да тестват винтови капачки и тапа и да поставят най-резервните вина от най-висок клас в винтови капачки. Тъй като тапите, тъй като много от вас може би знаят, че тапите са естествен продукт и понякога могат да придадат вкус, който просто не искате на вашето вино. Колкото и да се опитвате да почистите тапата, това е естествено. Така че започнахме да си играем с винтови капачки, защото можеше да гарантираш, че това ще бъде виното, което сложиш в бутилката, и то няма да се промени заради тапата. И така през 2007 г. преминахме към винтова капачка за над половината от нашите вина. И всъщност тази година ще бъде 100% завинтена за нашите shard и pinos за реколта 2022. Така че ние сме развълнувани, развълнувани от това, че има такава еволюция през годините на тестване и изпробване и виждаме, че е добре да направим смяната.

Саманта Сет 16:41 ч

Това е огромно. да Какво бихте казали за предимствата отвъд нещо като внасяне на този вкус на винтова капачка, за това дали това се различава за различни сортове?

Кара Морисън 16:52 ч

Тествахме го добре, основно имаме манголд и пино и така тествахме на шардоне и след това тествахме тестване и на пино и бяхме доволни от резултатите, те наистина корковата тапа в капачката на винт е отлежавала различно през годините . Но като цяло винтовата капачка запазва повече от ароматите и вкусовете, просто старее по-бавно и се завинтва от тапата, защото има по-малко въздух, който се допуска. Така че ние сме просто доволни от винтовата капачка и също така имаме предвид колко много продукти го правят принудете потребителя да има специално приспособление, за да го отвори за достъп до вашия продукт. Това е бариера за влизане, което наистина трябва да имате тирбушон през цялото време.

Саманта Сет 17:33 ч

О, това е борба. Наскоро се преместих и изпих бутилка вино. Не беше винтова капачка и нямах тирбушон. Не можах да го отворя. Опитах всичко, което се опитах да закача Опитах всичко Опитах всички трикове и не се получи, беше време. Това е като страхотно развитие. Това е наистина вълнуващо. Някак си звучи така, сякаш също така нарушава този елемент на достъпност за повечето хора вероятно не смятат, че това не е като тирбушонът да увеличава достъпността. Но го прави по-достъпен, защото виното може да бъде това трудно нещо, с което хората се борят. И има нещо в капачката на винт, което просто ми се струва много по-приятелско.

Кара Морисън 18:11 ч

О, абсолютно. Искам да кажа, че родителите ми се пенсионираха и се преместиха в общност за пенсионери и всичките им приятели просто искат да получат капачката на винт сега, защото просто е по-лесно, а тирбушоните са трудни за тях. И така е като цялата възрастова група. Просто е по-приятелски

Саманта Сет 18:28 часа

Вярно е. И исках да попитам дали има нещо, което знаете, като винопроизводител или този Sonoma Cutrer, има ли нещо, което всички вие правите, за да привлечете това следващо поколение пиячи? Тъй като това е тема, за която всички мислим, как ще достигнем това следващо поколение? Обичат ли Шардоне? Какви са техните предпочитания? И съм любопитен вашите мисли само за тази област като цяло, по отношение на това какво мисли Gen Z за вашето шардоне?

Кара Морисън 18:54 часа

Всички бихме искали да знаем какъв е този магически куршум. Играем с шардоне в кутия. Така че точно както започнахме да правим винтови капачки, преди много хора да го направят, решихме да скочим в категорията консервирано вино, само за да видим, че е напълно различно. Знаете ли, нещо номер едно, което научих, е, че алуминиевите кутии не са направени от стъкло и звучи толкова очевидно. Алуминият реагира напълно различно с виното, отколкото стъклото е толкова изнервен, че просто не придава вкус или характеристики, не позволява въздух и е просто идеален за вино. Така че просто трябва да разберем тези алуминиеви кутии за вино и те се развиват с течение на времето и ние знаем, разработихме стил, който работи за кутии Шардоне, така че повече като неръждаема стомана, по-малко варел и малко малко по-отчетлив стил. Така че да, това е малко по-различно животно. Но да, ние го пускаме там. Само преди около година-две пуснахме и консервираното шардоне

Джейси Топс 20:05 ч

А сега една дума от нашия спонсор. Къде можете да намерите най-добрите подаръци на страхотни ниски цени, които всеки ще хареса Total Wine и още. Разбира се, с толкова много страхотни бутилки, от които да избирате, намерете по нещо за всеки в списъка си, независимо дали е каберне за сестра ви, пенливо вино за колегата ви или бърбън от един барел за татко. И ако имате нужда от помощ, просто попитайте някой от техните приятелски настроени водачи за съвет. С най-ниските цени от над 30 години винаги ще намерите това, което обичате, и ще харесате това, което ще намерите в Total Wine и много други. Алкохолните напитки не се продават във Вирджиния и Северна Каролина. Пийте отговорно, бъдете на 21.

Саманта Сет 20:50 часа

Вие споменахте това малко. Така че производството на консервирано шардоне звучи като че ли има някои разлики в процеса на производство на вино. Споменахте неръждаема стомана и какво беше това по-чисто? Ти каза

Кара Морисън 21:00 часа

Беше по-свеж, предполагам, че просто не е много повече киселинност, а просто за да има свежа киселинност. И също така защото това е неръждаема стомана в тази бъчва, така че не получавате толкова много от този кремообразен характер от отлежаването на бъчвата, което ни дава кремообразност в усещането в устата, където, ако е от неръждаема стомана, е малко по-стегнато и усещането в устата, което прави го

Саманта Сет 21:20 часа

Когато казахте по-свеж? Мислех, че имаш предвид редактора на биологичния геном. Бях като уау, искам да знам повече за това консервирано вино

Кара Морисън 21:33 ч

Не, не, не сме толкова напреднали.

Саманта Сет 21:36 ч

Като кисела. Добре, сега сме на една страница

Кара Морисън 21:40 часа

Радвам се, че поискахте разяснение.

Саманта Сет 21:44 ч

Разбира се, това е вълнуващо. И добре, това има смисъл.

Кара Морисън 21:48 часа

Трябва също така да спомена, че нашето консервирано шардоне се нарича просто cuter, ще бъда небрежен да не спомена това. Така че не е Sonoma cutrer, а просто cutrer от Sonoma Cutrer. Така че това е малко по-различна марка и те са забавни котки, като кутиите имат тези жълти и бели ивици по тях и просто малко по-забавни и интересни. Толкова по-млада. Така че ние се опитваме да хванем окото на по-младото поколение с това.

Саманта Сет 22:13 ч

Абсолютно. Както казахте, всички сме такива. И с това мисля, както знаете, лично аз мисля за виното като цяло. Знаеш ли какво, защо са? Защо не можем да привлечем повече хора към виното, но по-специално към Шардоне? Кое е нещото, което бихте искали хората да знаят за Шардоне, особено тези, които се притесняват от него и имат твърдо мнение?

Кара Морисън 22:34 ч

Мисля, че всичко е свързано с поддържането на отворен ум. Искам да кажа, че всичко свързано с дегустацията на вина трябва да е свързано с поддържането на отворен ум. И толкова много хора казват не, не харесвам този вид. И те просто го затвориха. И толкова много хора го правят. И трябва просто да кажете, о, нека да опитаме. Искам да кажа, просто защото не го харесвах преди 10 години, стилът можеше да се промени или... вкусовете ми можеха да се променят. Има толкова много фактори. И така, трябва просто да кажете, Да, нека да опитаме това. Това звучи фантастично. Искам да кажа, когато съм в ресторант и имат вино, дори не знам как да произнасям в списъка. Това е първият, който иска да поръча. Например, дори не знам какво е това. Трябва да опитам това. И мисля, че всеки трябва да прави това, като, О, това е. Чувал съм за Шардоне от години, особено на партита. Знаете ли, има всички тези вина на една маса и можете да опитате различни. Или предполагам, че ходя на много партита с много винопроизводители. Така че навсякъде има различни вина. И така, о, не трябва да опитвам това отново. Да видим какво става с това. Така че става дума само за поддържане на отворен ум и положително отношение, и опитване на нови неща. Така

Саманта Сет 23:42 ч

Харесва ми, че се усеща като много свежа гледна точка, особено в едно шардоне, което е традиционно. И забелязах, че направихте 40-та годишнина, те си сътрудничиха с няколко други винопроизводители, за да създадат тази смес. Можете ли да споделите повече за това преживяване? Защото мисля, че демонстрира тази идея да опитваш нови неща и да си малко иновативен, като същевременно се придържаш към традицията.

Кара Морисън 24:03 ч

Да, добре този. Това беше наистина забавно. И така, 40-годишният юбилей на Шардоне върнахме, така че всъщност аз съм четвъртият директор на винопроизводството на Сонома, съпредседател и предишните три библиотеки и те напуснаха, след като се пенсионираха. И така този път те бяха главният винопроизводител. И се обадихме на Тери Адамс и Бил Бенети, които бяха предишният директор на винопроизводството през годините и ги върнахме да опитат шардоне с нас и да направят сместа, така че имахме различни компоненти от различните лозя и ги сложихме заедно с Бил и Тери и това беше наистина специално да съберем този бленд с хора, които вървят към Бенети, който стартира марката през 1981 г. И след това Тери Адамс, който беше тук около 30 години и след това Мик и аз да опитаме всички вина заедно и да направим този бленд . И така, това, което беше наистина специално за това, е, че те опитаха виното. И ние имаме като нашето лозе Les Pierre и нашето лозе Cutrer и нашето лозе vinehill. И те казаха: Точно така си спомням вкуса, когато го направихме. Така че това беше огромен комплимент, че бяхме запазили стила, който те бяха започнали. И така, това е страхотна комбинация, която събрахме и я пуснахме там. И веднага след като бутилирахме Филбин, Еди беше в средата на 90-те. Е, когато опитахме с него, той идва при нас, о, няма да мога да опитам повече данни за небцето и вкуса на виното. И той каза, О, добре, това има нотки на бла, бла, бла. Тъй като напълно острото изрязване изрязва всичко. И виното и много проницателно. Така беше, страхотен човек е. Но за съжаление, веднага след като го бутилирахме, той почина. И така, ние посветихме нашата 40-годишнина на него. Така че той е, нали знаете, винопроизводителят основател, той постави началото на целите стилове.

Саманта Сет 25:53 часа

Това е красиво. И трябва да е малко луд в добър смисъл, за да видиш компания и вино. Не искам да казвам трансформация, защото беше толкова последователна, но се развива с времето и расте. Защото всички сте толкова добре познати. Искам да кажа, че съм доста нов в света на виното. И разпознах етикета и си казах, О, уау, говоря с нея. Това е лудост. И с това основателни поздравления за това, че съм директор на винопроизводството. Сега, бих искал да чуя с този преход, как се промени вашата роля и влиянието ви в Sonoma Cutrer? Има ли нещо, към което се стремите или просто се надявате да окаже влияние там, където се намирате?

Кара Морисън 26:29

Е, предполагам, че моето въздействие искам да бъде, за да направя виното толкова последователно, колкото сме ние. И така, аз съм тук от 2005 г. И Мик Шрьодер, предишният директор, винопроизводството и Тери, работих и с двамата. И винаги са ми давали доста свободна ръка. И така, ако казах това, опитайте това. Така че нека направим това. И те казаха, Е, да, опитайте малко от тази нова мая или тези нови бъчви, или това ново нещо. И чувствам, че винаги съм имал влияние и винаги съм бил част от екипа. И така виждам, че се случва още повече от същото. Просто предполагам, че вече не трябва да искам разрешение.

Саманта Сет 27:09 часа

Вярно е, и това започва да ни кара най-накрая да рисуваме картината, където въпреки че виното е последователно в Шардоне и знаете какво да получавате всяка година, бърникането зад кулисите е мястото, където то варира. Има толкова много фактори, които трябва да бъдат отчетени не само за околната среда, но вие споменахте дрождите, бъчвите и всички тези фактори произвеждат едно и също нещо. Но много хора не знаят какво се случва зад кулисите. Те са точно като бутилка канела. Разбира се, че знам какво получавам. Но в картината има още нещо.

Кара Морисън 27:38 часа

Има, знаете ли, те не трябва да знаят повече, искам да кажа, щастливи да започнат да го четат, без да знаят нищо, това е добре. Но е чудесно, че хората са толкова любознателни и искат да знаят как се прави виното. Просто го намирам. Толкова интересно, защото не всички те познават само ти, понякога, когато съм в самолета, ти седиш там и ако някой не познаваш, и те си казват, Какво правиш? И обидно ли е? Говори ли ти се или не? Понякога винопроизводителите и аз прекарвахме следващите три часа, обяснявайки защо този човек... хората могат да задават толкова много въпроси. Понякога е като, о, аз работя в лаборатория. Странно е как хората са толкова заинтересовани от производството на вино в процеса. И има толкова много неща зад кулисите, които се случват с използването на бъчвите. И отново, защото се опитваме да направим виното си еднородно, но майката природа ни дава различно грозде всяка година. По принцип не е като абсолютно същото, знаете ли, зърно или нещо подобно, когато правите спиртни напитки и те имат определени параметри и можете да ги впишете, че получаваме това грозде всяка година, не знам как да как ще направете това грозде точно както ние правим всяка година и така че трябва да бърникате там, надявате се да ги берете в една и съща зрялост всяка година. Но отново, времето си е времето, трябва да се работи с това. Така че носи предизвикателство и затова харесвам това предизвикателство за всяка година, това е нов пъзел за редене, знаете ли, аз правя своя Wordle и моите връзки пъзел едно и също нещо, знаете ли, всяка година имам нов молив, така че правя екип

Саманта Сет 29:17

И какво е? Ще направя глупав паралел какво е извън сезона? Знаете, че сякаш сте спортист и винопроизводството е вашият спорт, а точно сега сте в сезон, сякаш е сезонът на реколтата. Какво се случва след това, например започвате ли да се подготвяте веднага за следващата година?

Кара Морисън 29:32 ч

О, не, все още се справяте с последствията. Знаете, че всички вина и бъчви са взети, то е ферментирало или и е така, тогава някак гледате добре, какво имаме и трябва ли да разбъркваме повече, за да получим повече усещане в устата и текстура, трябва ли да просто нека бъде направено така, че да знае кога да направи нещо и кога да не направи нещо, понякога мисля, че винопроизводството по време на процеса на стареене. Някак си го наричам детегледачка, разбирате ли, децата са добре. Не е нужно да се намесвате. Но децата се карат, трябва да направите нещо и да им помогнете. И така, това е същото нещо, когато знаете, онези, които са добри, можете просто да ги оставите, разбирате ли, да ги разбърквате от време на време, да продължите да опитвате, да се уверите, че всичко е наред. И понякога просто може да се нуждае от малко повече грешка или нещо подобно. Не знам. Както и да е, просто дегустирате сезона. Така че да, има и други неща за правене. Ние бутилираме. Това е огромна част от процеса. Това не е така, както се говори. Но да, има много бутилиране на важната част или така че няма да стигне до клиентите. Така. И предполагам, че започнахме да се подготвяме през лятото, започнахме да планираме следващия гост.

Саманта Сет 30:38

И предполагам, че излизайки от тази малка спортна аналогия, която имам тук, какво е победа? Какво е печалба за реколтата? Знаете, че няма трофей, няма мач за шампионат. Какво е победа за сезона на реколтата?

Кара Морисън 30:49 часа

Каква е печалбата? Искам да кажа, че никога не е незабавно. Ми добре. Това е незабавно, цялото грозде е вътре, вие си казвате, Уау, добре. Без загуби. Така че спечелихме там. Но, знаете ли, току-що имахме събитие с някои членове на клуба. И те просто казваха колко много обичат вината и година след година и вършеха страхотна работа. И това е просто вятърът, когато хората обичат виното ви и ви благодарят за него. И фактът, че се продава и хората го пият. Искам да кажа, това е победа точно там. Хората се наслаждават на виното. Така че, знаете ли, нямам нужда от резултатите от виното или от потупване по гърба. Просто е хубаво да виждаш хората да се наслаждават и да си прекарват добре.

Саманта Сет 31:29

Абсолютно. И това е нещо като култов фаворит. Знаеш ли, това е разпознаваемо. Това е познато. И отново, аз съм по-млад пияч. И познавам много хора, които ще донесат бутилка Sonoma Cutrer Chardonnay и си казват, че това е добро. И аз съм като, благодаря. Знам.

Кара Морисън 31:46

Вижте, това е победа точно тук. Ако мога, мога ли да говоря за екипа на винопроизводителите

Саманта Сет 31:52

Да, ще се радваме да чуем

Кара Морисън 31:54

Така че сега с промените имаме изцяло женски екип за винопроизводство?

Саманта Сет 31:58 часа

О, това е огромно.

Кара Морисън 31:59 часа

да Знаете ли, тук съм от 2005 г. Правя шардоне. Имаме Zidanelia Arcidiacono, която прави Pinot от 2015 г. И сега тя е повишена в старши винопроизводител. Така че тя също ще прави парчето и ще надзирава Пино. И тогава имаме Сам Парса, който се присъедини към екипа. И тя беше стажант тук през 2015 и 16 г. И след това я върнахме това лято като трети винопроизводител. И не беше нашето намерение да имаме изцяло женски екип за производство на вино. Просто така се случи. Така че и ние сме много развълнувани от това.

Саманта Сет 32:39

да Какво мислите, че е едно от знам, че не беше умишлено тази промяна. Но виждате ли някакви разлики от сега спрямо миналото и как ще работите и какво правите и само предполагам енергията в стаята, когато правите вино?

Кара Морисън 32:53

Е, ние сме много по-бъбриви. Много добра комуникация. И мисля, че забелязах това, тъй като имаме и нашите директорски лозя, които са женски, което е доста рядко. Тя оглавява екип от 50 души. Тя е единствената жена, която го напуска, което е наистина страхотно. И така комуникацията между нашите екипи и един в друг е просто невероятна. И това е едно нещо, което съм забелязал, искам да кажа, че не е като всички жени да са супер комуникативни, но ще продължим с общия стереотип. Така че, но ние сме много добри. И всички се разбираме много добре. И винаги сме го правили с Мик. Беше наистина страхотен за общуване, говорене, но ние, става малко по-шумно. Трима от нас. Но е много забавно. И мисля, че е страхотно, защото всъщност Зиданелия също беше стажант тук през о седем. И тогава тя се върна през 2015 г. като винопроизводител. Така че също се чувства добре. Отново, това, което говорихте за това какво е победа, това са победителите, хората искат да се върнат и да работят с вас. И това говори много и означава много. И помага просто да изградите тази екипна работа. Защото всички се разбираме и можем да си вярваме. Предполагам, че е голямо нещо, че имаме голямо доверие. Така че е страхотно.

Саманта Сет 34:09

Да, и ще се радвам да знаете, за всички жени, които слушат, които искат да се занимават с вино? Сигурно е малко по-трудно от обективна гледна точка и имате ли някакви съвети или думи на мъдрост и просто да се справите с тези предизвикателства? И как се прониква как се стига до там?

Кара Морисън 34:23

Е, аз го направих много по-рано от хората сега. Надяваме се, че не е толкова трудно. Аз, трябва да кажа, че просто никога не съм го виждал като бариера. Просто никога не ми е минавало през ума. Защото понякога да си невеж е добре. И аз просто винаги, когато се настроя на нещо, го правя и знаете ли, понякога хората казват неща като, О, бъчвите са по-големи от вас или как можете да направите това? Тъй като сте толкова малки, това са различни неща и вие просто се надсмивате и продължавате напред и по-скоро е като това, което ще покажа, това ви прави по-решен да го направите и по-решен да го накарате да се получи. Така че просто трябва, стига това да е нещо, което наистина искате и продължавате да работите за това, това също е да получите точните хора, случайно съм работил с някои наистина невероятни ментори през годините. И те са много окуражаващи от моя страна. Така е, когато избирате работата си. Знаете ли, вие не сте, те не просто интервюират вас, вие интервюирате тях и се уверявате, че те са хора, с които можете да работите. И това ще бъде полезно за вашата кариера. И това е малко планиране и малко късмет. Така че мисля, че просто трябва да продължите да се движите с него. И ако не работи, намерете някъде другаде, че добре

Саманта Сет 35:39

Аз обичам това. Да, винопроизводството може да бъде. Това е толкова спретнато поле. И за всеки, който иска да влезе в това, е като, как го правиш? Как се превръща гроздето във вино? И там има много стъпки. И особено като жена, знаете ли, този аспект на овластяването, който обичам и който засегнахте, е критичен. И да поставите крака си напред на вратата, но напред, движейки се напред и стигайки там. Е, Кара, не искам да забравям този въпрос, защото го задаваме във всеки епизод, но ще ти дам малко предупреждение. Така че не можете да кажете Sonoma cutrer Chardonnay, но какво има в чашата ви? Питаме в края на всеки епизод Какво пиеш? Какво обичаш в момента? Има ли вино, от което наистина се вълнувате? И бих искал да чуя какво има в чашата ти.

Кара Морисън 36:22

Какво има в чашата ми? О, момче, това е сок от реколтата. е в чашата ми. Гроздов сок. Аз винаги имам. През лятото имам слабост към розовите вина. И толкова се радвам, че розите най-накрая пробиха. Имам предвид през цялата 2000-та. Постоянно повтаряхме, че Роуз ще се справи. И всеки щеше да изтъкне някаква причина да не се продава, защото всички си спомниха дните на белия Зин и си мислеха, че ще бъде сладко. И така, най-накрая се появи едно по-ново поколение, което нямаше всички закачки за розе и като руж вино от дните на белия цин през 80-те и 90-те. Така че просто ми харесва, че сухите рози са там и можем да имаме достъп до тях и има толкова много различни видове, които да си набавим и има разнообразие от магазини и да, аз просто мисля, че розите просто се съчетават толкова добре през лятото и горещото време . Така че предполагам, че това е моят избор, ако не пия Sonoma cutrer Chardonnay.

Саманта Сет 37:31

Това е толкова интересно. Имам чувството, че съм израснал сред хора, където сякаш Роуз е нещото. Знаеш ли, като Роуз, това беше вино. Никой не пиеше червено или бяло вино. Беше Роуз. Никога не съм знаел това. Това всъщност не беше голямо нещо. Само няколко десетилетия назад. Това е лудост.

Кара Морисън 37:46

Е, това беше голям бял Zin Shutter Home. Едно време. да И тогава, но тогава беше. да Всички просто предположиха, о, ако е розово, значи е сладко. Няма да го докосна. И така беше толкова страхотно. Когато можехме да превключим този превключим този бутон и да отидем на сухи рози. Беше така, че има още една победа

Саманта Сет 38:12

Едно нещо, което обичам в едно дърво е, че се чувствам като колективен свидетел. Това не е само специфично за лозята. Това е за всички, това е за всички. Това е много съвместна, радостна, знаете ли, споделена страст, която изпитвам

Кара Морисън 38:24

Знаете ли, страхотното нещо във винарската индустрия е, че сме толкова приятелски настроени помежду си. Всички отидохме в колеж заедно, работихме във винарна заедно на стаж, виждаме се на търговски изложения, така че всички се познават във виното, правейки част от него. По този начин индустрията е много малка и ние работим заедно. Така че ние създаваме търговски групи, както аз създадох тази група, наречена Charda nerds за известно време. И ние се събирахме и просто говорихме за Шардоне и неща за изперкало Шардоне относно винопроизводството и споделяхме експерименти и неща, които правим във винарната, и просто споделяхме знания. Това е много съвместно в цялата индустрия.

Саманта Сет 39:06

Звучи така особено на запад в Калифорния, където всичко е концентрирано тук.

Кара Морисън 39:12

Точно. Но дори и малките региони, които знаете, те наистина се събират, работих за прибиране на реколтата в Лонг Айлънд, Ню Йорк, много назад и знаете ли, те се събираха и правеха подобни неща, защото това е малко и те се опитваха да популяризират в рамките на и и споделяйте идеи и навсякъде, където правите това като какво се случва там. Както в началото на всяка реколта, започвате да се обаждате на приятелите си. Получавате ли това? Виждате ли и това? И какво мислите, че трябва да правим с това? какви са вашите идеи Значи винаги си отхвърляте идеи един от друг? А съпругът ми е винопроизводител. Така че имам като вътрешен консултант за домашните консултанти на другия. Така че страхотните разговори по време на вечеря няма да се състоят в пиене на вино и просто започваме да говорим за това и за различни идеи.

Саманта Сет 39:56

Е, имате ли последни думи, искам да отворя масата с всичко, което искате да споделите, независимо дали става дума за вино, шардоне, което е вино, или себе си и вашето пътуване, всичко, което искате да споделите за слушателите на Wine Enthusiast .

Кара Морисън 40:10

О, момче, трябваше да имам нещо запазено. Да, предполагам, че единственото нещо, което трябва да кажа, е, че просто продължава да се наслаждава и да обича виното и да опитва нови неща. Искам да кажа, че най-забавното от виното е откритието. И знаете ли, да отидете до различни винарни и стаи за дегустация и да видите какво имат е супер забавно или просто да опитате различни вина, за които никога не сте чували. На чаша, разбира се, можете да опитате Sonoma Cutrer Chardonnay, когато можете, но също така да изследвате и да видите какво има там е една от най-забавните части.

Саманта Сет 40:48

Абсолютно да знаете какво харесвате, но да сте отворени към това, което е навън, и да вземете този опит. Абсолютно го обичам. И Кара, беше удоволствие да говоря за израз на благодарност. Сигурен съм, че нашите слушатели се чувстват по същия начин. И с това, беше страхотно да разговарям с вас днес.

Кара Морисън 41:05

Благодаря ти, Сам, беше ми приятно да си поговорим и с теб.

Джейси Топс 41:13

Нито едно вино не вдъхновява толкова много силни мнения, колкото Шардоне към дъб или не към дъб, слез или без мекота. Като повечето сортове грозде, Шардоне ще се изрази по различен начин в зависимост от тероара и обогатяването. С толкова много производители на шардоне по целия свят, стиловете са безкрайни. Така че може би ние, като пиячи на вино, трябва да се опитаме да запазим отворен ум. Какво мислиш? Ако харесвате днешния епизод, ще се радваме да прочетем отзивите ви и да чуем какво мислите. Можете да ни изпратите имейл с вашите коментари и въпроси в podcast на Wine Enthusiast. dotnet хей, защо не кажете на вашите приятели, които обичат виното, да ни проверят, за да си спомнят, можете да се абонирате за този подкаст в Apple, Google, Spotify и навсякъде другаде, където слушате подкасти. Можете също да отидете на wine enthusiast.com подкаст с обратна наклонена черта за повече епизоди и преписи. Аз съм JC топс. Благодаря за слушане